Igår blev Lava moster till 4 små killar och 4 små tjejer. Lavas syster Jackie gjorde ett kanon jobb och kommer bli en underbar mamma.  Grattis Mia och Lockfågelns kennel till tillskotten. Som sagt, när en ängel faller föds en ny...

Jackie med 7 av 8 puppies

I går var jag och Lava och tränade fågel igen. Det gick jättebra. Vi gick på rapphönd och hon kom snabbt igång att jobba. Sökte upp fåglen och kom snabbt till stånd. Hon är så duktig min lilla tjej. Hon utvecklas med stora steg och det är verkligen jättekul med träningen nu. Hon går fortfarande i koppel eftersom hon är lite för het ännu...men vi jobbar på...
Image0018
En gammal bild från förra året när Grållan står för vaktel

3 kommentarer

Magda

31 Oct 2008 19:00

Hej!



Va roligt att Jackie har fått valpar!

Kul att de går bra med Lava! Träna på bara, ni kan komma väldigt långt om ni fortsätter så här! :D



Kram Magda

Monica

14 Nov 2008 22:30

Hej du.. och Lavakaka!



Om du inte kan ha Lava lös, hön är för het skriver du,

2 knep... kör loss henne på något annat, boll i grustag eller vatten och sedan sätt en flagglina (eller spårlina) i halsbandet. 20 meter lina bruar hämma och skulle det inte göra det så fäst en vikt i slutet av linan, ca 1 kilo!

Min polare hade pointe som gick alllllldeles för fort och där funkade det. Jag har haft Vorsteh också så jag vet var man måste hålla igen :)

Kramisar

Malle

16 Nov 2008 22:41

Jag skickar också en tanke till Flisan...

När det är sagt så tycker jag du gör ett fantastiskt jobb med Lava, det är så roligt att läsa om hennes utveckling och se henne, hon är så himla fin, helt galet välmusklad också! Jag har hört rykten om att det kommer arrangeras SM i barmarksdrag nästa år, räknar med att få se dig där :D

Kommentera

Publiceras ej