Idag blev det ett veterinärbesök. Ringde runt i morse och försökte hitta någon tid här i örebro men det var fullbokat överallt. Ringde till Karlskoga och där fick vi tid 15.45.
Lava var helt hyperstressad i väntrummet och skällde på allt och alla... stackars tjej. Inte lätt att vara osäker på folk och hundar, vara på ny plats plus ont i benet... Lego var med in och han var helt otrolig. När lava skällde försökte han lugna henne genom att slicka i mungipan och det funkade! Tror att denna lilla valp är skänkt från ovan...
Väl inte på rummet beslutades det ganska fort att det blev röntgen vilket var precis vad jag ville. Lava fick lugnande och det dröjde inte många minuter innan benen började svaja på henne. Tillslut låg hon ner och det blev röntgendax. Jag och Lego väntade utanför medan de tog en massa bilder. Hade hämtat in en bädd så Lego kunde sova... och det gjorde han. Ivänta på att veterinären skulle komma och titta på bilderna gick jag och Lego in på röntgen. Lego somnade på bädden och lavan låg kvar på röntgenbordet...  veterinären godkände bilderna som såg bra ut. Inga frakturer. Han kände igenom benet och vid armbågen hittade han en "galla". Fattade inte riktigt vad det innebar men tror att det var typ: vätskeansamling i senskidan vid armbågsfästet. Skönt att det "bara" var det. Behandling blir Rimadyl morgon och kväll i tio dagar och endast korta kissrundor i koppel under den tiden. Därefter ska jag börja böja på hennes ben och massera. Hoppas att "läkningen" går bra och att hon snart kan rusa omkring igen.

Nu ligger mina fina vovvar här i soffan bedvid mig. Lava är nog fortfarande trött efter det lugnande och Lego efter sitt äventyr på djurkliniken med alla intryck. Han skötte sig mycket bra och drog många blickar till sig... hur ska man kunna undvika att titta på en sån liten gullunge =)

1 kommentarer

Anna-Karin

30 Mar 2011 17:57

Lilla söta LEGO!!

Vilken liten goding!

Hälsningar från pappa SIGGE!

Kommentera

Publiceras ej