Hade ju tänkt att strunta i denna blogg och bara ha hemsidan... men det är så oerhört mycket enklare och snabbare att skriva här. Dessutom när Lego har anlänt kommer det förhopningsvis att bli mycket roligare att skriva på bloggen. Det händer ju så mycket varje dag!

Foton på Lego kan hittas på fotosidan eller facebook
Så nu kommer en liten resume av de senaste veckorna: 

Måndag 14/4
Lego är en superkille. Idag var det första dagen på jobbet och det kunde nog inte ha gått bättre. Under förmiddagen var han med mig och fodrade utedjur och fåglar. Har fått låna en lite valpväska att ha honom i så han sitter på magen och jag kan jobba. Trots att både åsnor och grisar skrek högt blev Lego inte rädd, bara nyfiken. Uppe i fågelhuset tassade han efter mig som en liten skugga. Efter förmiddagsfikat fick han gå in till Lavan i hundboxen. Inga problem alls. Han var så trött så det blev tuggben sen sova.

Under hela dagen har han skött sig exemplariskt. Trodde inte en 8veckors valp kunde vara så duktig. Varje gång jag smög in och tittade till honom tittade han yrvaket upp från biabädden.  Trotts att hundar skällde så var han trygg och stabil. På em. rastningen var det en grävmaskin utanför... men inte brydde sig Lego om det. Han gjorde vad han skulle sen skyndade han in till Lava och sängen.

Satte Brownies stålbur i hundburen så Lego kunde se Lava men ändå ha sin plats. Var perfekt. Han var så trött på vägen hem att han somnade. Åkte förbi affären en snabbis och tillbaka vid bilen var jag tvungen at kolla om han var kvar för det var helt tyst... mitt i buren låg en svart/vit liten boll och sov som skönast =)

Sen vi kom hem har han sovit bredvis mig i soffan... på rygg såklart. En väldigt spännande och händelserik dag för den lilla.
Lava då. Jo hon har varit en god förebild under dagen. Visade att man ska ligga ner i bilen och var en stor trygghet i hundboxen. De var så söta ihop. De fick var sin tuggpinne. Lego gick direkt och la sig i biabädden och sen gick även Lavan dit och låg tätt bredvid. Man blir helt tårögd när ens älsklingar är så söta ihop.

Söndag 13/3
Nu är min legobit hemma! Åkte och hämtade honom igår. Mitt lilla fluffiga troll =)

Mötet med Lavan och katterna gick jättebra. Lava låter honom komma nära och katterna smyger omkring och undrar vad det är för råtta som springer omkring.

Första natten gick jättebra. Lego sover i sin koja som står i hage. Han var lite orolig vid läggdags så jag tog fram madrassen och somnade på golvet bredvid. Lavan och Festis i sängen, Piggelin bredvid mig på madrassen och Lego i sin hage. Vi somnade vid 23 och lillen som enda till 7.10! Och inget kiss eller bajs under natten.

På morgon"promenaden" blev det jackpott på rastningen.

Idag har vi bara varit hemma och låtit Lego boa in sig lite vilket han gör med råge. Det är ju en terrier jag har köpt!

Edda och Olina kom på besök och gosade med liten. Emil och Lego fann varandra direkt... min lilla bebis har fått sin första kompis förutom "syrran" förstås. Vi skojade och sa att Lego är Lavas och Emils kärleksbarn =) Blir det inga riktiga så får man ju adoptera. Lava är den fostrande mamman och Emil pappan som leker med sin son och gör "killgrejer"... söta är de i alla fall. Nej nu ska jag ta min flock och krypa in i lyan...

Lördag 5/3
Idag fyller min älskade gråa flicka 5år. Tiden går så oerhörhört fort och jag minns dagen hon föddes som igår. Grattis underbara flicka på din dag!

Idag har vi också varit och hälsat på Lego med syskon... nu är det bara en vecka kvar tills han flyttar =)

Onsdag 2/3
Det har löst sig, lilla Lego kan nu bli min!

Söndag 26/2
Idag har jag, Edda och Olina varit i Motala och kollat på valparna... fan vad fina dem är! Och jag tror jag hittat min nya prinspojke. En svart och liten legobit av finaste kvalité. Han skulle bli så perfekt här i flocken. Men än är beslutet inte taget. Det är så mycket som ska tänkas på. Det är ju ett liv att ansvara för i många år framöver. Men han har verkligen DET. Jag brukar inte bli valpsåld men det är jag nu...

 

1 kommentarer

Malin

20 Mar 2011 20:09



Yeah - kul att du ska blogga igen!!

Hoppas kommer att tycka det är roligt igen

Nu ska jag smita in på fotosidan o se om du

lagt upp några nya bilder på Lego!

Kommentera

Publiceras ej