I helgen har det verkligen varit hundhelg. Bus med Emil i fredags, viltspår i lördags och fågelträning i går.

Jag och hundarna följde med Edda och Emil till Svartå för fågelträning. Lego fick följa med ner till "planen" och skötte sig exemplariskt. Han satt i mitt knä en stund sen ville han ner och nosa runt i gräset. Ganska snart la han sig ner och låg och filosoferade. Han var så oerhört duktig och lugn.

För Emils del gick det sådär. Han har ju inte "träffat" fågel förut och var lite skeptisk till en början. Sen fick han lukta på en duva som sedan släpptes iväg och då taggade han till. Men det var mycket för killen. Ny mark, nya hundar och folk plus fåglar... inte lätt... men trött blev han =)

Hem för två timmars paus sen iväg igen. Dags för fotbollsmatch. KIF Örebro mot Malmö... över tusen folk på lektaren och Edda på planen. Lego fick följa med in och somnade i mitt knä mitt bland alla. Snacka om passivitet och socialträning!


Skönt i solens sken...

stillstudie...

någon som har det skönt...


Emil presenteras för en duva

nyfiken...

vill ha!!!

Fokus...

Fri som en fågel...

Matte och hund i fin fokusering...

En dag att minnas...

3 kommentarer

eddagardars

12 Apr 2011 07:31

Fina fina kort :) tack för helgen... det var den bästa hittils

Olina

12 Apr 2011 07:52

Ahhh vad roligt det ser ut ! Ser fram emot alla hund/valp träningsdagarna som vi kommer att ha i sommar ! :D

linda & azi

12 Apr 2011 09:08

härliga bilder! :)



jag har en ny vovve också, en amstaff, dessutom döv också :p



tips vart jag kan köpa klövar? vill börja viltspåra med hundarna!

Kommentera

Publiceras ej