De senaste veckorna har bara sprungit förbi och det känns som jag större delen av dagarna har varit på jobbet. Inför valborg och Stora Holmen har det blivit oerhört långa dagar på jobbet och en miljon saker som ska göras. Oerhört stressigt och rörigt. Men nu är förhoppningsvis stressen kring stora holmen över... men på lördag har vi prova-på-dag på jobbet vilket innebär att elever som har sök till skolan får komma och testa att sköta lite djur och känna på miljön. Tills dess ska det vara tipptopp överallt... dessutom måste djuren på holmen ses till ett par gånger i veckan och foder ska köras in.... sen ska grisarna och fåren på skolan ut på bete... miljoner saker att fixa...när jag är på jobbet måste jag ha mitt lilla block med mig annars glömmer jag allt som måste göras...

Igår fick vi dessutom två lamm till att flaskmata... deras mamma hjälpte vi till det städigt gröna betet vid regnbågens slut. Hon har magrat enromt de senaste dagarna och all energi i henne var slut. I lördags låg hon ner hela dagen trots att vi bråkade med henne och försökte få upp henne... hon har vägrat äta på flera dagar och trots försök med hjälp av veterinär gick inte hennes liv att rädda. Jag har aldrig varit med när något större djur tas bort för jag blir så känlig när de djur jag sköter varje dag ska bort... men Chica var så dåligt att det kändes helt rätt. Trodde att det skulle vara läskigare att se när de blev bultade men det var okej... jobbigare när blodet måste tömmas ur och halsen få sitt snitt... men allt gick lugnt och fint. Hon hade knappt någon blodcirkulation och vara rent ut sagt rutten innifrån... nej fina Chica du har det bättre nu.

Ifredags kom mor och far upp med husbilen. Vi hade en trevlig valborgshelg tillsammans även om jag hade massor jobbsaker att göra. Emil och också varit här över helgen så det har minst sagt varit fullt hus...

I lördags på stora holmen var det en fotograf från nerkes allahanda som följde dagen... under djurparaden lyckades hon fånga ett kort på min lilla kille...


Lego 15 veckor gör kändisdebut på na.se

Kommentera

Publiceras ej